Diagnoseporten er et abonnementsbasert innsiktsverktøy fram FINN.no for å hjelpe bruktbilforhandlere å ta mer datadrevne beslutninger i et marked preget av små marginer og rask endring.
Blank har bistått i utviklingen av tjenesten helt fra oppstarten som en intern start-up, og har vært med på å kartlegge behov, utvikle konsept og iterere i tett samarbeid med FINN og bruktbilbransjen. I dag er det et større team som drifter og itererer på verktøyet samtidig som det rulles ut i markedet.
FINN.no
Laget en tjeneste for bilbransjen med innsikt om bruktbilmarkedet
Idéutvikling, Innsikt og analyse, Tjenestedesign, UX og UI, Designsystem
Det har blitt vanskeligere å tjene penger i bruktbilbransjen de siste årene. Markedet er i endring, det er små marginer og det finnes begrensede kilder til innsikt for å ta gode strategiske beslutninger.
Ved å gjøre FINN.no-data forståelig og lett tilgjengelig, hjelper Diagnoseporten bilforhandlere med å ta datadrevne og lønnsomme beslutninger i arbeidshverdagen.
Eksempler på innsikt bilforhandlerne kan finne er; hvor lenge ligger en bil ute på FINN før den blir solgt? Hvilke biler bør man satse på? Og hvilken pris kan man ta?
"Det ligger ekstremt mye kunnskap i dette verktøyet. Rett og slett et genialt produkt som gjør det enda enklere å ta inn riktige biler. [..] Alle som jobber hos KBIL bruker det hver eneste dag!"
– Magnus Groseth, daglig leder hos bilforhandleren KBIL