Morgenlevering

Fersk frokost levert på døren før du står opp.

Bilde

Morgenlevering har gått fra å være en liten start-up til å bli en svært populær tjeneste de siste to årene. Når vi alle sammen satt hjemme i 2020-22 og ikke lenger hadde mulighet til å besøke venner, arrangere bursdager eller ta ekstra lange lunsjer med jobben ble Morgenlevering svaret. Å gi en Morgenlevering i gave til gode venner, kollegaer og familie ble for mange en fin erstatning. Den økte etterspørselen førte til flere utfordringer for Morgenlevering, da de opplevde at systemene deres ikke var rigget for å håndtere tredobblingen av bestillinger. Blank ble kontaktet og vi sendte inn et team bestående av designere og utviklere.

Kunde

Morgenlevering.no

Hva har vi gjort?

Utvikling og UX-, UI og tjenestedesign.

Unik markedsposisjon
Unik markedsposisjon

Det er en terskel å bestille hjemlevering til noen andre enn seg selv. Det innebærer at mottaker må være hjemme innenfor et gitt tidspunkt. Her skiller Morgenlevering seg ut, de benytter seg av avisbudene for å levere ferskt bakst og gaver sammen med avisa, helt frem til dørmatta. Uten kontakt. Nyttig under korona. Dette gjør Morgenlevering til en perfekt tjeneste for gaver – har du bestilt en Morgenlevering trenger du ikke å vite om gavemottakeren er hjemme mellom klokka 14–19. Så lenge de våkner hjemme, våkner de til en melding om en gave på dørmatten. Litt julenissefaktor.

Bilde
Bilde

Resultat
Resultat

Den første jobben var å automatisere en del interne arbeidsoppgaver som tok mye tid fra enkelte ansatte – flere personer satt oppe sent hver eneste dag for å manuelt “stenge butikken” for bestillinger når Morgenlevering ikke hadde flere frokoster er å sende ut. Dette ordnet vi – så i dag kan alle ta helg uten bekymring.

Vi benyttet muligheten til å freshe opp designet og rydde opp i en del problemer knyttet til tilgjenglighet og brukeropplevelse av tjenesten, både på løsningen ut mot kunde, men også internt på strategisk og distribusjonsnivå.

Videre flyttet vi Morgenlevering over til Sanity, og ryddet opp i både design og kode for å bygge felles komponenter som er gjenbrukbare.

Disse ordnet frokost

Trond Øydna

Trond Øydna

to@blank.no

Lars Smeby

Lars Smeby

lars@blank.no

Emilie Mæhlum (CEO)

Emilie Mæhlum (CEO)

emilie.maehlum@blank.no

Amalie Skrede

Amalie Skrede

amalie@blank.no

Isak Grande Bjørnstad

Isak Grande Bjørnstad

isak.bjornstad@blank.no

Anja Stedjeberg Hansen

Anja Stedjeberg Hansen

anja@blank.no