Hjemmelegene

Design for Hjemmelegene, en helhetlig tjeneste med mål om å skape et nært og godt møte mellom pasient og helsepersonell.

Bilde

Kunde

Hjemmelegene

Hva har vi gjort?

Tjenestedesign og UX design

Bilde

Bakgrunn
Bakgrunn

Hjemmelegene er en helhetlig helsetjeneste med mål om å skape et nært og godt møte mellom pasient og helsepersonell. I 2017 etablerte de seg med å tilby legebesøk hjemme, støttet av en digital plattform. I dag tilbyr de flere helsetjenester både hjemme, på arbeidsplasser og klinikker.

UX og tjenestedesign
UX og tjenestedesign

Etter etableringen har løsningene og behovene blitt stadig mer komplekse. Hjemmelegene ønsket derfor å ta grep for å skape en god, helhetlig opplevelse i nye kundereiser og på tvers av fysiske og digitale kontaktflater.

Vi har i denne forbindelse bistått med å etablere og lede arbeidet med UX og tjenestedesign internt og jobbet integrert i Hjemmelegenes produktorganisasjon.

Vi var involvert i både forbedringer og nyutvikling av Hjemmelegenes digitale interne og pasientrettede produkter.

Bilde
Bilde

Digitale konsultasjoner
Digitale konsultasjoner


Vi designet en ny løsning for digitale konsultasjoner over video, chat og telefon, en tjeneste både for pasienter og for legene som behandler de.

Bilde

Klinikk i butikk
Klinikk i butikk


Vi jobbet også med tjenestedesign og brukeropplevelse for Hjemmelegenes nye satsningsområde innenfor medtail, sykepleierklinikker som tilbyr helsetjenester i kombinasjon med detaljhandel.

Fra Blank

Thea Basthus Nilsen

Thea Basthus Nilsen

thea.nilsen@blank.no