Sondre Justad skulle spille i Oslo Spektrum for første gang, og ønsket å bygge fellesskap med fansen.
Sammen utviklet vi “Reisen til Spektrum” – en ny måte å kjøpe billett på, som skaper personlig nærhet og en sterkere tilhørighet mellom artist og publikum.
Sondre Justad
Konseptutvikling, design og utvikling
Idéutvikling, UX og UI, Frontend-utvikling, Backend-utvikling, Produktstrategi
"Dette skal være en måte vi blir kjent med hverandre på før vi møtes i Oslo Spektrum."
– Sondre Justad (Aftenposten Magasinet)
Det hele starter med Victoria, Sondres største fan, som får en personlig invitasjon og blir bedt om å invitere fem andre. Invitasjonene sprer seg videre – og etter 199 dager er konserten utsolgt, helt uten media eller tradisjonelle kanaler.
Med AMOI kan man fylle opp handlekurven med kvalitetsvarer fra byens beste butikker og produsenter; bukett fra en blomsterbutikk, øl fra bryggeri, kjøtt fra slakteren, brød fra bakeriet, og kaffe rett fra brenneriet. Amoi skaper denne synergien, som gir verdi både for leverandørene og for kunden.
Reisen til Spektrum foregår i et digitalt kart fra Sondre sin egen leilighet på Tøyen, gjennom Grønland og til Oslo Spektrum. Her kan de som har billett få tilgang til eksklusivt innhold, og bli invitert til arrangementer både fysisk og digitalt. Justad har blant annet sluppet sanger fra sitt nye album i løsningen før offisiell lansering.
"Forventningen og oppbyggingen til konserten blir forsterket gjennom en integrert digital opplevelse på tvers av flater"
– Juryen, Visueltprisen